Pressupostos participatius SCF

El Ple Municipal del 17/05/2021 va aprovar  les Bases Reguladores dels pressupostos participatius a la nostra localitat. La Regidoria de Participació amb la col·laboració del Consell de Poble  va consensuar i aprovar unes bases participades per les diferents entitats i ciutadania en general, que han portat a la redacció del text final i a l’aprovació definitiva pel Ple Municipal. Una vegada aprovades aquestes bases reguladores, es constitueix la Comissió impulsora amb el primer objectiu d’acordar el calendari de la próxima edició dels Pressupostos Participatius de Santa Coloma de Farners.

Feu-nos arribar els vostres comentaris a l’adreça de correu: participacio@scf.cat

JA TENIM LES PROPOSTES QUE PASSEN A LA FASE FINAL DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS 2021

  • – Millora i actualització del pati d’educació infantil de l’Escola Castell de Farners
  • – Il·luminació del camí del parc Sant Salvador fins al balneari
  • – Millores al pavelló de la Nòria
  • – Parc infantil a la Llar d’infants La Mainada
  • – Millora del pati de la Llar d’infants El Tabalet
  • – Escala d’accés a l’Escola Castell de Farners
  • – Instal·lació d’una marquesina a l’accés al pati de primària de l’Escola Sant Salvador d’Horta
  • – Arranjament de l’espai de darrera l’arxiu històric comarcal per crear l’Espai Francesc Rosquellas, dedicat a la ratafia
  • – Adequació de l’espai de socialització per a gossos de Can Malladó
  • – Ampliació i millora del parc de cal·listènia del parc de Sant Salvador
  • – Adequació de la pista de bàsquet de Can Malladó
  • – Millora de la zona de l’aparcament de l’Institut i del Centre de Recursos Pedagògics

La votació popular està prevista que sigui del 13 al 26 de desembre, i entre els dies 27 i 30 del mateix mes es farà el recompte dels vots dipositats a les urnes i es comunicaran les propostes guanyadores. Es podrà vota entrant al portal vota.scf.cat i a través de l’App.

 Dimarts, 30 de novembre de 2021, a les 19.00 h a la biblioteca Joan Vinyoli,tindrà lloc una Jornada Participativa, en una nova Sessió de Consell de Poble, on decidirem les 5 propostes addicionals que acompanyaran a aquestes escollides en aquesta fase del procés de Pressupostos Participatius 21.

JA TENIM EL RESULTAT!

Accedeix aquí per veure les 5 propostes amb més suport, i que passaran directament a la FASE FINAL de votació.

COMENÇA LA FASE D'ESCOLLIR LES 5 PROPOSTES QUE PASSARAN DIRECTAMENT A LA FASE FINAL DE VOTACIÓ.

PER A FER LA VOSTRA SELECCIÓ PODEU UTILITZAR L’APP o bé la PLATAFORMA DE VOTACIÓ WEB: 

El 14/10/2021 Es va constituïr la Comissió impulsora dels PP2021.

ACTA DE REUNIÓ DE LA COMISSIÓ IMPULSADORA

DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

Núm. de sessió: 1

Dia: 14 d’octubre de 2021

Hora: De les 17.00 h a les 19.20 h

Lloc: Sala de Plens de l’Ajuntament

Assistents:

President: Pep Prat, regidor de Participació Ciutadana.

Presidenta Consell de Poble: Imma Busquets.

Representant entitats del poble: Julia Danés.

Intervenció: Robert Brugué.

Tècnica: Maria Comas.

Secretaria: M. Carme Mur.

Ordre del dia:

  1. CREACIÓ COMISSIÓ IMPULSORA

  2. CALENDARI DESENVOLUPAMENT PROCÉS

  3. PRESENTACIÓ PROPOSTES (presencial OAC/telemàtic – INSTÀNCIA + PLANTILLA PROPOSTA)

    – PLANTILLA PROPOSTA (Revisió)

  4. PLA DE COMUNICACIÓ (xarxes, porta a porta en paper, cartells…

  5. Precs i preguntes

Desenvolupament de la sessió:

  1. CREACIÓ COMISSIÓ IMPULSORA:

    Es decideix si la secretaria té veu i vot en les sessions de la comissió.

    La presidenta del Consell de Poble, Imma Busquets, comenta que són participatius i que no quedaria gaire bé si no tingues veu i vot i a més si els altres anys l’empresa contractada que portava els Pressupostos Participatius, prenia decisions, creu que també ho pot fer la secretària.

    Es fa la votació i es decideix per unanimitat que sí, que la secretària tindrà veu i vot.

  2. CALENDARI DESENVOLUPAMENT PROCÉS:

    Del 25/10/2021 al 07/11/2021: Entrada de propostes dels Pressupostos Participatius.

    Del 08/11/2021 al 12/11/2021: Valoració de les propostes entrades, pels tècnics.

    Del 15/11/2021 al 23/11/2021: La ciutadania podrà triar les propostes que més els hi agrada.

    25/11/2021: Sessió plenària de Consell de Poble.

    Del 13/12/2021 al 26/12/2021: Votacions.

    Del 27/12/2021 al 30/12/2021: Recompte dels vots electrònics, els dipositats a les urnes, i comunicació electrònica de les propostes guanyadores.

  3. PRESENTACIÓ PROPOSTES (presencial OAC/telemàtic – INSTÀNCIA + PLANTILLA PROPOSTA)

    Explicar com omplir, presentar i penjar a la web l’Ajuntament a l’apartat de Participa https://participacio.scf.cat/.

    – PLANTILLA PROPOSTA (Revisió). Canvis en la plantilla:

      • Titular: «Presenta la teva proposta als pressupostos participatius de Santa Coloma de Farners».

      • Treure 1a línia horitzontal de la quadrícula

      • Treure el requadre de «en representació de».

      • Requadres: canvis marcats en cometes:

        Necessitats que «es» vol resoldre. A banda de ser d’interès general per a tots els ciutadans, «quina part de la ciutadania en traurà més profit?»

        Pressupost orientatiu «opcional».

      • Les propostes s’agruparan per àrees temàtiques.

      • Publicació a la web de les propostes vàlides i no vàlides (donant explicació del perquè no s’han acceptat).

  4. PLA DE COMUNICACIÓ (xarxes, porta a porta en paper, cartells…)

  • S’ha decidit de fer un díptic informatiu per passar porta a porta per tot el poble.

  • Cartells per penjar als edificis públics i en els tòtems de publicitat.

  • Penjar informació a les xarxes socials.

  1. Precs i preguntes

Pròxima reunió s’ha decidit fer el dia 2 o 9 de novembre. Estem pendents que la Júlia ens confirmi quin dia té claustre.

Segons missatge que la Júlia ha passat pel grup de WhatsApp, Comissió impulsora PP21, ha dit que té disponibles tant el dia 2 com el dia 9 per fer la reunió.

S’ha decidit de fer la pròxima reunió el dia 2 de novembre, de 16.30 a les 19 h.

Recordeu que podeu enviar les vostres
propostes fins al dia 7 de novembre de 2021.
Les podeu entrar pel registre d’entrada de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners (OAC), de manera presencial o telemàtica.

S’haurà de descarregar la plantilla a sota indicada, omplir-la i adjuntar-la a la instància del registre d’entrada.

DESCARREGA AQUÍ LA PLANTILLA PER A PODER PRESENTAR LA TEVA PROPOSTA CANDIDATA ALS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS 2021